A Tanszék tudományos kutatási és fejlesztési főirányai:
- Közúti és vasúti út/pálya-jármű dinamikai rendszer identifikációja
- Járművek, részegységek, alkatrészek vizsgálati, diagnosztikai - minősítési módszerei, szimulációja, üzemeltetési és fenntartási rendszerek
Kutatás-fejlesztési módszerek:
A Tanszék kutatás-fejlesztési tevékenységét az elméleti terhelés mellett a gyakorlati megoldások alapozzák.
- számítógépes szimulációk
- laboratóriumi vizsgálatok
- a járművek üzeme közbeni vizsgálatok
- mérési és kísérleti vizsgálatok
- identifikációk
Kutatás-fejlesztési eredmények:
- Első magyar alternatív családi autó
- Jármű kocsiszekrények statikus és dinamikus szilárdsági értékelése
- Fenntartási és karbantartási technológiák fejlesztése: Stadler motorvonat
- Közúti és kötöttpályás járműtelepi folyamattechnológiák rendszerszemléletű fejlesztése
- Sebességváltó próbapad kifejlesztése
- Járművek és részegységek minősítése és fejlesztése, felújítási technológiák kidolgozása
- HUPERCAR alternatív hajtású városi jármű kifejlesztése és megépítése
- Közlekedésbiztonsági multimédiás oktatóanyagok kidolgozása különös tekintettel a körgeometriás csomópontokra
- Motorkerékpár ABS rendszer fejlesztése
- Tömegközlekedési jármű és útvonal minősítő rendszer kifejlesztése járműdinamikai mérések alapján
- „E-Van – Napenergiával is működtetett villamos hajtású városi kishaszonjármű és elektromos hajtásrendszere fejlesztése”
További információk a jelenleg futó, a Járműipari Kutató Központtal (JKK) közösen folytatott projektekről a jkk.sze.hu honlapon találhatók.